23. MFJP - 1. KONCERT

Neohodnoceno
200 Kč / ks

27.11.2018 19:00 | Nuselská radnice, Táborská 30, Praha 4

23. MEZINÁRODNÍ FESTIVAL JAZZOVÉHO PIANA - SÓLOVÉ RECITÁLY - 1. KONCERT

Petr Ožana (Česko)

Tarek Yamani (Libabon / Spojené státy)

 

Kategorie: 23. MFJP

Petr Ožana (CZ)

pochází z Ostravy, vystudoval Konzervatoř Jaroslava Ježka, obor skladba (Vít Clar a Mirko Krebs) a klavír (klasika - Hana Kaštovská a jazz - Jiří Růžička, Ondřej Kabrna).  Dále pokračoval na HAMU ve studiu klasického klavíru u profesora Miroslava Langera, Veroniky Böhmové a Martina Kasíka. Hráčské zkušenosti sbíral jak na domácí půdě, tak v zahraničí (Itálie, Španělsko, Slovensko, Rakousko, Švýcarsko, Německo, Indie). Je laureátem mezinárodní soutěže Beethovenův Hradec a v roce 2013  zvítězil v prvním ročníku soutěže Pianista roku, kterou pořádá společnost Petrof. Zahrál si s Filharmonií mladých v Rudolfinu pod taktovkou Ladislava Cíglera. Věnuje se především šansonu, a to intenzivně již 15 let. Je vyhledávaným korepetitorem všech žánrů. Vyučuje na Pražské konzervatoři. Dlouhodobě spolupracuje s šansoniérkami Renatou Drössler, Martou Balejovou, Alenou Bazalovou, Zlatkou Bartoškovou, Filipem Sychrou a Teresou Trnkovou. Doprovází také zpěváky Marcelu Březinovou, Jitku Molavcovou a Radima Schwaba. Hraje v divadlech Semafor, Pod Palmovkou a v alternativním prostoru NoD. Doprovází sbory u nás i v Itálii, Švýcarsku a Rakousku. Pravidelně korepetuje na festivalu pěveckých sborů Bohemia Cantat v Liberci. Podílel se na muzikálových projektech Sweeney Todd a Rent a také na uvedení opery Philipa Glasse Les enfants terribles v Národním divadle, v režii Alice Nellis. V roce 2017 uvedl svůj první autorský projekt, (hudba a texty), Obrázky z divadla v tvůrčím tandemu s Janou Balašovou. Od roku 2017 je studentem Vyšší odborné školy při Konzervatoři Jaroslava Ježka obor tvorba textu a scénáře.

 

Tarek Yamani (LB/US)

Tarek Yamani narozen a vychován v Bejrútu, je novým značně oceňovaným libanonsko-americkým skladatelem a jazzovým klavíristou. Své debutové album "Ashur" vydal v roce 2012 a posluchačům na něm objevil klasickou arabskou hudbu v rámci afroamerického jazzu v žánru často nazývaném "Afro-Tarab". Ještě výrazněji zaznívá na jeho druhém albu "Lisan Al Tarab".

Tarek píše novou hudbu založenou na velmi neprozkoumaných rytmech Arabského poloostrova. Jeho práce s názvem "Peninsular" byla kritiky označena jako " hudba zakotvená v jazzové harmonii a arabských tradicích, radostná a zamyšlená vize". Jazz News ji nazývá "nejkrásnějším překvapením roku".

Tarek je vítězem prestižní soutěže "Thelonious Monk Int'l Jazz Composers" a sdílel stejná jeviště jako např. Wayne Shorter, Richard Bona, Zakir Hussein, Esperanza Spalding, Antonio Sanchez, Regina Carter a Vinnie Coliauta. Hrál na mnoha místech celého světa, jako např. Smithsonian Institute (Washington, DC), National Sawdust (Brooklyn), Atrium Davida Rubensteina (Lincoln Center), Boulez Saal (Berlín), Dizzy's Cub Coca Cola (Jazz at Lincoln Center) Muzeum (Marseille), Sněmovna Spojených národů (NYC), Gran Teatro de la Habana (Kuba), New York University (Festival Abu Dhabi), Modrá velryba (Los Angeles) a Detroitský institut umění New Morning ) a Ennejma Ezzahra (Tunis).

Od svého přesunu do NYC v roce 2011 hrál Tarek jako leader nebo jako člen kapel v nejznámějších jazzových klubech v New Yorku.

Pracuje i jako skladatel pro film. Spolupracoval na řadě krátkých filmů, jako například film "I SAY DUST", který natočil na 70ti festivalech po celém světě a byl uveden na BBC, Sundance TV a AMC Network.

Kromě koncertování a komponování Tarek napsal a sám publikoval dvě knihy o rytmu: "Duple vs Triple“ a "The Percussion Ensemble of the Arabian Peninsula".